Garmin

  • Mobile

    W dziale tym znaleźć można informacje na temat zestawów nawigacyjnych przeznaczonych do wykorzystania z komputerami PC, urządzeniami PDA oraz telefonami komórkowymi (smartphone). Zastosowanie takiego zestawu nawigacyjnego pozwala na przekształcenie jednego z wyżej wymienionych urządzeń w pełni funkcjonalne urządzenie nawigacyjne.

  • Motoryzacja

    W segmencie Motoryzacja firma Garmin oferuje szeroką paletę urządzeń przeznaczonych do nawigacji w samochodzie oraz na motocyklu. Urządzenia tej grupy cechuje przede wszystkim łatwa i intuicyjna obsługa, bezproblemowa instalacja w pojeździe, a także wysoka użyteczność dzięki wykorzystaniu map cyfrowych pochodzących od liderów tego rynku - firm Navteq oraz Imagis.

    Historia sprzętu do nawigacji samochodowej rozpoczyna się w zasadzie od wprowadzenia na rynek pierwszych urządzeń serii StreetPilot. Pierwsze modele obarczone były dużymi wymiarami i niewielką w stosunku do dzisiaj oferowanego sprzętu funkcjonalnością. Urządzenia te nie oferowały bowiem funkcji automatycznego planowania tras, co dziś jest standardem. Pierwszym "prawdziwym" odbiornikiem do nawigacji samochodowej, który zapewniał możliwość automatycznego tworzenia tras i prowadził nawigację z użyciem komunikatów głosowych, był StreetPilot III. Urządzenie to wciąż było jednak duże i choć od strony funkcjonalnej prezentowało stosunkowo wysoki poziom, wciąż jeszcze nie było tym, które trafiło "pod strzechy". Po nim nastąpiła era StretPilotów serii C3xx oraz c5xx - urządzeń, które posiadały już znacząco mniejsze wymiary oraz w których zastosowano zupełnie nowy interfejs ekranowy, którego rozwinięcie po dziś można zaobserwować w urządzeniach serii nüvi czy zumo. Choć urządzenia StreetPilot c3xx oraz c5xx były już dobrze postrzegane przez odbiorców, to prawdziwą rewolucją w nawigacji samochodowej była dopiero seria nüvi. To te urządzenia mieszczące się praktycznie w każej kieszeni, zdobyły serca tysięcy kierowców i cieszą się wśród nich wysokim uznaniem za jakość nawigacji oraz łatwość jej obsługi.

    Garmin nie zapomniał również o kierowcach jednośladów. To właśnie specjalnie dla nich powstała seria urządzeń Zumo, w projektowaniu której udział wzięli motocykliści. Pozwoliło to na zastosowanie w tych urządzeniach takich rozwiązań, które sprawiają iż korzystanie z nich przez motocyklistę nie sprawia żadnych trudności.

  • Nawigacja wodna

     

    Firma Garmin posiada w swojej ofercie pełny zakres elektroniki przydatnej na łodzi. Wśród urządzeń segmentu Marine znaleźć można przenośne i stacjonarne urządzenia nawigacyjne, stacjonarne urządzenia zespolone (wyposażone we wbudowaną echosondę), a także rozwiązania sieciowe.

    Przenośne urządzenia nawigacyjne to doskonałe rozwiązanie dla osób często zmieniających łódź na której pływają, czy też np. wędkarzy. W ramach tej linii dostępne są zarówno proste urządzenia bez obsługi map, jak i zaawansowane urządzenia niemal dorównujące funkcjonalnością sprzętowi stacjonarnemu.

    Jednym z rozwiązań sieciowych, jest Garmin Marine Network, w ramach której pracować mogą plotery seri GPSMap 4000 i 5000. Znaleźć tu można wyświetlacze o przekątnych od 8 do 15 cali, a seria 5000 oferuje obsługę poprzez ekran dotykowy oraz bezprzewodowe piloty zdalnego sterowania lub mysz. W ramach sieci GMN znaleźć może się kilka takich ploterów wielofunkcyjnych, ale również moduł echosondy, czy radar. Dodatkowo plotery serii 4000 i 5000 przygotowane są do obsługi danych NMEA 2000, dzięki czemu łatwo można rozbudować funkcjonalność takiego zestawu nawigacyjnego. Sieć Garmin Marine Network oparta o standard Ethernet, umożliwia współdzielenie danych pomiędzy wszystkimi jej modułami, a jednocześnie daje możliwość niezależnej konfiguracji każdego z ploterów wielofunkcyjnych wchodzących w jej skład, co czyni ją rozwiązaniem przydatnym dla najbardziej wymagających żeglarzy.

    Prostszym rozwiązaniem sieciowym jest CANet, czyli sieć umożliwiająca połączenie ze sobą maksmylanie do trzech urządzeń, z których wystarczy że tylko jedno wyposażone jest w echosondę, a jej dane (łącznie z obrazem warunków podwodnych) dostępne będą w pozostałych urządzeniach włączonych w sieć. W sieci CANet wykorzystać można również sensor paliwa GFS 10, zapewniający informację o zużyciu paliwa, czy zasięgu. Urządzeniami tej grupy są np. GPSMap 420/420S czy 520/520S, które równie dobrze spełnią swoje zadania jako urządzenia autonomiczne.

    Niejako osobną kategorię stanowią urządzenia NMEA 2000, dzięki którym na Twojej łodzi znajdzie się pełen zestaw danych nawigacyjnych z poszczególnych komponentów takiej sieci. Sercem tak zbudowanej elektroniki jachtowej jest wyświetlacz GMI 10, do którego poprzez magistralę NMEA 2000 dołączone mogą być sensory głębokości, paliwa, siły i kierunku wiatru, ciśnienia atmosferycznego, wilgotności powietrza, prędkości po wodzie, i innych istotnych z punktu widzenia nawigacji parametrów.

    Garmin posiada również w swojej ofercie autopilota GHP 10, który przejmie sterowanie łodzią z Twoich rąk, dając w zamian bezpieczeństwo nawigacji i chwilę wytchnienia. Urządzenie to wykorzystuje zaawansowaną technikę, dzięki której wykonywane manewry są bezpieczne, a obsługa autopilota nie nastręcza trudności.

    W ramach segmentu Marine dostępne są również echosondy oraz morska kartografia cyfrowa. Produkty te opisane są w osobnych działach: Echosondy oraz Mapy i oprogramowanie.

  • Rekreacja

    Urządzenia Garmin segmentu Rekreacja oferują największy zestaw funkcji z całej gamy produktów. Odbiorniki te charakteryzują się wysoką odpornością na trudne warunki atmosferyczne. Są one odporne na często zmieniające się temperatury, co pozwala na nawigację np. po szklakach górskich. Odbiorniki te są wodoszczelne, umożliwiają nawigację na wodzie lub w deszczowych warunkach pogodowych. Dodatkowo atutem są ergonomiczne przyciski, podświetlany ekran oraz uchwyt pozwalający na przymocowanie urządzenia do paska lub plecaka.

     

    Wszystkie te cechy sprawiają, że użytkowanie Garmin GPS jest wygodne niezależnie od miejsca naszej podróży. Odbiornik możemy trzymać w ręcce podczas nawigacji pieszej, przymocować do plecaka w czasie wspinaczki w górach, przymocować do kierownicy podczas jazdy na rowerze, bez objaw o bezpieczeństwo podróży. Urządzenia segmentu Rekreacja można  wykorzystać również w nawigacji samochodowej dzięki opcjonalnie dostępnym uchwytom. Dzieki dodatkowym sensorom, takim jak barometryczny wysokościomierz (tylko niektóre odbiorniki) istnieje możliwość korzystania z nich w sportach lotniczych.

     

  • Sport

    W segmencie Sport firma Garmin oferuje urządzenia wspomagające trening w niemal wszystkich dyscyplinach sportu. Generalnie ofertę podzielić można na urządzenia skierowane przede wszystkim do trenujących sporty rowerowe - urządzenia Edge oraz biegaczy, biatlonistów, triatlonistów, itp. do których przede wszystkim skierowane są urządzenia linii Forerunner.

    Historia urządzeń treningowych w ofercie firmy Garmin rozpoczyna się urządzeniami Forerunner 101/201, które niedługo później uzupełnione zostały modelem 301 - pierwszym urządzeniem treningowym w ofercie, wykorzystującym czujnik tętna. Dużą popularność zdobył natomiast Forerunner 305, wyposażony w szereg zaawansowanych funkcji treningowych, a przy tym zachowujący rozsądne wymiary. Co ważne, urządzenia Fitness firmy Garmin nigdy nie korzystały z zewnętrznych modułów GPS - moduł ten zawsze wbudowany był wewnątrz zegarka (nie dotyczy serii 50 i 60, które nie posiadają odbiornika GPS).

    Obecnie zegarki treningowe firmy Garmin to zaawansowane urządzenia wspomagające trening z wykorzystaniem szeregu opcjonalnych akcesoriów, takich jak czujniki tętna, krokomierze, sensory kadencji, czy sensory mocy. Dodatkowo firma Garmin oferuje aplikację online umożliwiającą planowanie i analizę trenignów - Garmin Connect. Ten kompletny pakiet: sprzęt + oprogramowanie oraz znane i uznane funkcje (min. Wirtualny Partner, treningi multisport, AutoPause, AutoLap, itp.), przy zachowaniu umiarkowanego stopnia trudności obsługi urządzenia sprawiają, że sprzęt serii Edge i Forerunner coraz częściej wspomaga trening nie tylko prawdziwych sportowców, ale również osób ćwiczących rekreacyjnie.

  • Transport