Antena przewoźna 30826

Anteny » Radmor - anteny przewoźne

Antena prętowa typu 30826 przeznaczona jest do współpracy z radiotelefonami przewoźnymi pracującymi w zakresie częstotliwości 26,75÷52,5 MHz. Przystosowana jest do instalowania na dowolnych pojazdach mechanicznych. Antena w wyk. 1 przeznaczona jest do pracy w systemie CB-Radio.

 

Parametry elektryczne:
Typ
(długość elektryczna anteny)
λ/4
Kod poziomej charakterystyki promieniowania anteny 000ND00 (według Zalecenia CEPT T/R 25-08)
Podział anteny na wykonania w funkcji częstotliwości pracy
Wykonanie Pasmo pracy [MHz]
1 26,75 ÷ 28
2, 8 30,75 ÷ 33,25
3, 9 33,0 ÷ 35,5
4, 10 35,25 ÷ 39,0
5, 11 38,75 ÷ 43,5
6, 12 43,25 ÷ 47,0
7, 13 48,0 ÷ 52,5
Impedancja wejściowa nominalna 50 Ω
WFS w paśmie 2Δf=0,5MHz (fo±Δf) <1,6
Zysk energetyczny względem unipola λ/4 0 dB (2,15 dBi)
Polaryzacja pionowa
Maksymalna moc dostarczana do anteny 20 W
Typ złącza antenowego
Wykonanie Wtyk
1 UC-1
2 ÷ 7 bez złącza
8 ÷ 13 TNC-50
Typ przewodu antenowego RG58 All (lub odpowiednik) o długości 4 m
Typ strojenia skracanie pręta antenowego

 

 

Parametry mechaniczne:

Maksymalna długość anteny nad
karoserią pojazdu
wyk. 1,2,5,6,8,11,12
wyk. 3,9
wyk. 4,10
wyk. 7,13


1615 mm
1465 mm
1555 mm
1505 mm
Masa promiennika 0,22 kg
Masa anteny z przewodem współosiowym 0,42 kg
Średnica otworu złącza antenowego Φ 16,2 mm

 

 

Warunki klimatyczne:

Zakres temperatur pracy -40°C ÷ +60°C
Wilgotność względna < 98% w temp. +40°C

 

Warunki eksploatacji:
Antenę należy mocować do metalowej karoserii pojazdu lub do metalowego wspornika połączonego galwanicznie z karoserią, która jest płaszczyzną "ziemi" dla anteny. Miejsce mocowania anteny należy wybrać w pobliżu środka największych poziomych płaszczyzn metalowych karoserii pojazdu lub w pobliżu środka całej konstrukcji pojazdu. Taka instalacja zapewnia prawidłową impedancję anteny oraz poziomą charakterystykę promieniowania najbardziej zbliżoną do kołowej.

Do instalacji anteny wymagany jest otwór w karoserii pojazdu o średnicy Φ 16,2 mm szczególnie starannie zapewnić kontakt galwaniczny między ekranem przewodu współosiowego zasilającego antenę a karoserią pojazdu. Antena produkowana jest na dolną częstotliwość podzakresu podanego jako "pasmo pracy". Dostrojenie do częstotliwości pracy dokonuje się przez przycięcie od góry pręta antenowego na odpowiednią długość, po uprzednim zainstalowaniu anteny.